Hulp bij het winkelen
Hulp bij het winkelen

Zo winkel je bij ons.

Bij ons kun je eenvoudig en veilig bestellen. Je kunt jezelf registreren als klant of je kunt een bestelling plaatsen als 'gast'.
Dit betekent dat je niet inlogt, maar alleen je e-mailadres en afleveradres registreert.

Alle bestellingen die je als 'gast' plaatst, worden geregistreerd met je e-mailadres, dus als je besluit om op een later tijdstip een profiel aan te maken, worden deze bestellingen ook geregistreerd.

Met behulp van onze zoekfunctie kun je eenvoudig zoeken naar de artikelen die je interesseren. Je kunt ook filteren op verschillende categorieën om de artikelen te vinden die voor jou en je wensen interessant zijn.

Wanneer je een artikel vindt dat je wilt bestellen, kun je het aan je bestelling toevoegen door op 'Toevoegen aan winkelmand' te klikken. Je kunt ook op het hartje ‘Bewaren‘ klikken om het artikel toe te voegen aan je verlanglijstje en het te bewaren voor later. De link naar je winkelmand vind je in de rechterbovenhoek. Als je een kortingscode of cadeaubon hebt, moet die aan je winkelmand worden toegevoegd voordat je naar de kassa gaat. Controleer de artikelen in je winkelmand voordat je verder gaat.

Daarna controleer je of de informatie die tijdens de bestelling is ingevoerd correct is. Zowel naam, adres als e-mail moeten worden gecontroleerd. Als alles er goed uitziet, kun je de betaalmethode selecteren en de bestelling bevestigen.

Levering

*Let op, nationale feestdagen en weekenden gelden niet als werkdagen. Wij verzenden onze pakketjes vanuit Flensburg, Duitsland. 

Zodra we je artikelen hebben ingepakt en verzonden, ontvang je een e-mail. Dit bericht bevat ook informatie over het verwachte tijdstip van levering. Wij verzekeren en versturen al onze pakketten via DHL. De pakketten worden naar het door jou opgegeven adres gestuurd. Indien levering op het opgegeven privé-adres niet mogelijk is, omdat niemand het pakket in ontvangst kan nemen, zal het worden afgeleverd bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Meer informatie over de uiteindelijke plaats van levering krijg je van DHL op de dag zelf via je e-mail en een infobriefje. Uiteraard is het ook mogelijk om het pakket te laten afleveren bij een buurman of op een alternatieve afleverlocatie, indien overeengekomen met DHL. 
Wij leveren uitsluitend binnen Nederland. Voor levering aan een bedrijf moet zowel de bedrijfsnaam als de naam van een contactpersoon in het adresveld worden ingevuld.

Verzendmethode en verzendkosten

Gratis levering voor aankopen boven €30! Je bestelling wordt verzonden via de standaard verzending van DHL en dient binnen 1-3 dagen aan te komen. 
Voor aankopen met een waarde van minder dan €30, zijn de verzendkosten 3,50.


Pakket volgen

Alle pakketten hebben een zendingsnummer waarmee je je levering kunt volgen op www.dhl.nl. In het tabblad ‘Mijn bestellingen‘ onder ‘Mijn account‘ zie je een overzicht van je bestellingen en een directe link naar het traceersysteem. Hou er rekening mee dat je de informatie over je zending pas kunt bekijken als die is geregistreerd bij een verzendpunt. Daarom is het mogelijk dat je in sommige gevallen pas laat in de avond de verzendinformatie ziet, ook al is het pakket eerder op de dag verzonden.


Onze betaalmethoden:

  • Klarna Checkout: We werken samen met Klarna om je een flexibele en gemakkelijke betaalmethoden aan te bieden, zoals automatische incasso en achteraf betalen. Zodat je kunt winkelen wat je wilt, wanneer je maar wilt. Lees hier meer
  • iDEAL: Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van je eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar de bankrekening van Cocopanda.nl
  • Creditcard: Als je met een creditcard iets betaalt of bestelt, hoef je het pas achteraf te betalen. Het bedrag wordt niet direct van jouw bankrekening afgeschreven, zoals bij een normale betaalpas. Zodra je betaalt met een creditcard ga je tijdelijk een persoonlijke lening aan bij jouw creditcarduitgever. Zij schieten het bedrag voor en aan het einde van de maand betaal je het openstaande bedrag in één keer weer aan hen terug, zonder rente. Meestal werkt dit automatisch doordat de creditcard is gekoppeld aan je IBAN-rekening.


Helaas kan er altijd iets misgaan en kan je pakketje onderweg naar jou beschadigd raken. Het is dus goed om te weten dat we een overeenkomst hebben met DHL, zodat je niet het risico loopt het geld te verliezen dat je hebt betaald voor het kapotte artikel. Als je je pakket bij een filiaal ophaalt, kun je best direct ter plaatse een schaderapport invullen en het pakket terugsturen. Dit is ook mogelijk als er geen externe schade aan het pakket is. Daarna kun je onder deze categorie een supportticket aanmaken. We zullen je zo snel mogelijk antwoorden. We hebben het schaderapport nodig om een klacht te kunnen indienen bij de post. We vragen daarom om beschadigde pakketten niet direct aan ons te retourneren, aangezien de schade dan niet door de post geregistreerd wordt.

Als je een beschadigd pakket in je brievenbus krijgt, neem dan contact met ons op. Je kunt een ticket aanmaken onder ‘Mijn account‘ en een foto van het beschadigde pakket uploaden.

Als je een beschadigd pakket ontvangt van de koerier, kun je het pakket om die reden weigeren. Het wordt dan naar ons geretourneerd en we nemen contact met je op over de verdere afhandeling. In dit geval kun je ons ook informeren over de weigering. Als je echter pas na het openen van het pakket ontdekt dat de artikelen zijn beschadigd tijdens het transport, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice via ‘Mijn account‘ door een ticket te openen. Upload hier ook een foto van de beschadigde artikelen.


Helaas kan het gebeuren dat we een fout maken bij het inpakken van je artikelen. De artikelen worden handmatig verpakt en we zijn niet altijd onvermijdbaar. Als je een fout vindt in je levering of je hebt niet alle bestelde artikelen ontvangen, kun je een ticket openen onder ‘Mijn account‘, zodat we de fout kunnen rechtzetten.

Vink alle artikelen aan die je mist in de levering. Als we je in plaats daarvan een ander artikel hebben gestuurd, zouden we je dankbaar zijn als je ons laat weten wat je hebt ontvangen, met een foto die je kunt uploaden in het ticket.

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kunt je een supportticket aanmaken via «mijn account» op Cocopanda.nl. Het maakt het voor ons makkelijker als je meteen documentatie van je klacht (bijvoorbeeld een foto) bijvoegt bij je supportticket. Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur antwoord.

Indien je geen klantprofiel bij ons heeft geactiveerd, kunt je ook contact met ons opnemen.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. We zullen proberen het probleem op een eenvoudige en effectieve manier op te lossen door het artikel te ruilen of te repareren, of eventueel de aankoopprijs terug te betalen als het artikel niet kan worden gerepareerd of geruild. In geval van terugbetaling ontvang je het bedrag terug binnen 14 dagen vanaf de dag dat we het geretourneerde artikel hebben verwerkt. Als je artikel defect is, zullen we de kosten van de retourzending voor onze rekening nemen.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen te herroepen zonder opgave van reden.

De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop jij, of een derde partij van jouw keuze die niet de koerier is, de producten in ontvangst heeft genomen.

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht moet je ons (Cocopanda.nl B.V., Nieuwe Stationsstraat 20, verdieping 13 en 14, 6811KS Arnhem, [email protected], telefoon: 026-8080131) door middel van een duidelijk bericht (bijvoorbeeld een brief, fax of e-mail die per post wordt verstuurd) over je besluit om je uit deze overeenkomst terug te trekken. Je kunt gebruik maken van het bijgevoegde herroepingsformulier, dat echter niet verplicht is.

Je kunt ook het voorbeeldformulier voor herroeping of een andere duidelijke verklaring op onze website https://www.Cocopanda.nl/mypage#support elektronisch invullen en indienen. Indien je van deze mogelijkheid gebruik maakt, zullen we je onmiddellijk (bv. per e-mail) een bevestiging sturen van ontvangst van de herroeping.

Om de herroepingstermijn te respecteren, volstaat het dat je de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht verstuurt voor het einde van de termijn.

Gevolgen van de herroeping

Indien je deze overeenkomst herroept, zullen we je alle betalingen die we van je hebben ontvangen, terugbetalen inclusief verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten die voortvloeien uit je keuze voor een andere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onmiddellijk en uiterlijk veertien dagen na de datum waarop we de kennisgeving van je herroeping van deze overeenkomst hebben ontvangen. Voor de terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij we het uitdrukkelijk anders met je zijn overeengekomen; in geen geval zal deze terugbetaling aan je in rekening worden gebracht. We kunnen de terugbetaling weigeren totdat we de producten ontvangen hebben of totdat je het bewijs levert dat je de producten retour gestuurd hebt, afhankelijk van wat er het eerst gebeurt.

Je dient de producten direct en in ieder geval binnen veertien dagen na de dag waarop je ons in kennis stelt van de annulering van deze overeenkomst, aan ons terug te sturen of te overhandigen. Je leeft deze termijn na als je de producten voor het einde van veertien dagen verzendt. Je draagt zelf de kosten voor het terugsturen van de producten. Je bent enkel aansprakelijk voor waardeverlies van de producten als dit waardeverlies het gevolg is van de behandeling van de producten die niet nodig is voor de controle van de aard, de eigenschappen en de werking ervan.

    Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de volgende overeenkomsten:
  • Overeenkomsten voor de levering van verzegelde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn voor terugzending, indien de verzegeling ervan na levering is verwijderd.
Herroepingsformulier

(Als je de overeenkomst wilt opzeggen, vul dan dit formulier in en stuur het terug)

– Naar Cocopanda.nl B.V., Nieuwe Stationsstraat 20, verdieping 13 en 14, 6811KS Arnhem, [email protected], Nederland

– Ik/wij (*) herroep(en) hierbij de door mij/ons (*) gesloten overeenkomst voor de aankoop van de volgende producten (*)/de levering van de volgende dienst (*)

– Besteld op (*)/ontvangen op (*)

– Naam van de klant(en)

– Adres van de klant(en)

– Handtekening van de klant(en) (alleen bij correspondentie op papier)

– Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.


Bijzondere informatie

 

Als je dit contract financiert door middel van een krediet en het later herroept, ben je ook niet meer gebonden aan de kredietovereenkomst, mits beide contracten een economische eenheid vormen. Dit wordt met name verondersteld als we tegelijkertijd je kredietverstrekker zijn of als je kredietverstrekker met ons samenwerkt met betrekking tot de financiering. Als we het krediet al hebben ontvangen op het moment dat de herroeping van kracht wordt, zal je kredietverstrekker onze rechten en plichten met betrekking tot de juridische gevolgen van de herroeping of teruggave uit het gefinancierde contract ten opzichte van jou aangaan. Dit laatste is niet van toepassing indien het onderhavige contract betrekking heeft op de verwerving van financiële instrumenten (bijvoorbeeld effecten, deviezen of derivaten). Als je een contractuele verplichting zoveel mogelijk wilt vermijden, maak dan gebruik van je herroepingsrecht en herroep ook de kredietovereenkomst als daarvoor ook herroepingsrecht geldt.

Afgezien van bovenstaande bepalingen dragen we de directe kosten van het terugsturen van de producten als je de door ons verstrekte retourbon gebruikt.
Om de retourbon van ons te krijgen, open je een supportticket in je klantprofiel of je neemt contact met ons op via [email protected] Je ontvangt dan een retourbon als PDF-bestand, dat geschikt is voor verzekerde verzending met DHL.

Wij behouden ons het recht voor om de terugbetaling van eventuele bijkomende kosten – in het bijzonder retourkosten – te eisen indien het noodzakelijk is om de producten aan ons terug te sturen als gevolg van het opgeven van een onjuist adres, weigering om de producten te aanvaarden ondanks een correct aanbod of het niet afhalen van de producten zonder voorafgaand contact met onze klantenservice.


Als je je pakket niet ontvangen hebt, gebruik dan deze categorie. Als er een vertraging is bij het traceren van je pakket, starten we een onderzoek bij de post om de oorzaak ervan te achterhalen. Ofwel wordt je pakket gevonden en geleverd, ofwel sturen we je een nieuw pakket. In sommige gevallen kan het pakket niet worden afgeleverd, waarna het naar een filiaal gebracht wordt. Normaal gesproken ontvang je dan een e-mail van DHL en een afhaalbon, maar we starten graag een onderzoek wanneer de normale levertijd is overschreden. Als de post het pakket niet kan vinden, neem dan contact op met onze klantenservice in deze categorie.


Het aanmaken van een supportticket gaat snel en eenvoudig – zo werkt het:

  • Volg deze link, log in, klik op 'Nieuw supportticket' en selecteer de juiste categorie. Je ontvangt dan een lijst met alle bestellingen die je bij ons hebt geplaatst.
  • Selecteer de juiste bestelling en selecteer vervolgens het/de juiste product(en) uit de bestelling.
  • Laat ons weten waarom je met ons contact opneemt. Als je eerste bericht niet gedetailleerd genoeg is, zullen we je waarschijnlijk nog meer vragen moeten stellen voordat we je kunnen helpen.
  • Nadat je het probleem volledig hebt beschreven, klik je onderaan de pagina op ‘Aanvraag versturen‘. Je ontvangt dan een bevestiging dat je aanvraag is geregistreerd.
  • Nadat je een supportticket hebt aangemaakt, contacteren we je zo snel mogelijk met een gepaste oplossing. Zodra we je vraag hebben beantwoord, word je per e-mail op de hoogte gesteld, maar je kunt ook steeds je supportticket bekijken op het tabblad 'Klantenservice' onder 'Mijn account'. Daar kun je onze antwoorden zien en ook een nieuw antwoord schrijven waarop we zo snel mogelijk zullen reageren.

"Wat gebeurt er als ik een supportticket aangemaakt heb?"

Wij zullen je zo snel mogelijk antwoorden en proberen een oplossing te vinden waar je tevreden mee kunt zijn. Als we je in het ticket antwoorden, wordt er automatisch een e-mail naar je verstuurd om je hierover te informeren. Vergeet ook niet dat je je supportticket kunt terugvinden onder 'Klantenservice' in 'Mijn account'. Wanneer je het ticket opent, kun je al onze antwoorden lezen en ons een nieuw antwoord sturen. We antwoorden gewoonlijk binnen 24 uur. Als je binnen die tijd geen e-mail hebt ontvangen, kun je gerust inloggen en een kijkje nemen. Het kan gebeuren dat de e-mail geblokkeerd wordt door een spamfilter.